torsdag 1. april 2010

To sommerbukser og påskeferie






Jeg er i gang med sommer-garderoben til barna mine: Nå har jeg sydd to bukser til jenta mi. Begge er sydd i samme modell. Mønsteret er fra et gammelt "Alt om Håndarbeide", som jeg har gjort en del endringer på.
Den første er laget av et dynetrekk jeg kjøpte på loppemarked. Vi hadde dette sengesettet hjemme da jeg var lita, så jeg synes det var veldig stas å finne dette!
Den andre buksa er sydd i stoff fra "Stoff & Stil".




I morgen reiser vi til fjells for å feire påske. Da får symaskinene hvile noen dager, men garn og helkenål er med i bagasjen. Jeg har begynt å hekle hexagoner, som skal bli til et teppe. Nå ser jeg fram til noen dager fri! Håper på skiturer i solskinn, og rolige kvelder på hytta med tid til å hekle.
Riktig god påske til alle som titter innom her!





1 kommentar:

  1. Nydelige buklser. Dynetrekk-stoffet er fantastisk! Lilla-oransj og gul-rosa er favorittkombinasjoner her for tiden. Ha en fin påske!

    SvarSlett