søndag 4. juli 2010

Kjole til bryllupsfest


Så er jeg endelig ferdig med kjolen jenta mi skal ha på i bryllup neste helg, og både hun og jeg er visst godt fornøyd med resultatet.
Den var egentlig artig å lage, men ganske tidkrevende... og siden sommeren endelig har kommet til oss, har denne blitt til i sene kveldstimer fordelt over mange dager.
Mønsteret er hentet fra boka "Sewing clothes kids love". I boka er det noen flotte, fargerike varianter av denne kjolen. Har lyst til å prøve samme modell med litt kraftigere farger senere jeg og, men til sommerbryllup synes jeg dette ble mer "passende" farger...


Stoffet i overkjolen er ett av stoffene jeg viste fram i forrige innlegg, mens underkjolen er laget av et gammelt sengetøy og nytt Libertystoff. Den hekla blomsten er fra en gryteklut.


Det er masse vidde i skjørtet på denne kjolen, og da må det jo testes ut om den snurrer fint ;-)

15 kommentarer:

  1. Så skjønn kjole, kan godt tenke meg at den falt i smak hos ei lita frøken!

    Litt prinsessa på prærien var min umiddelbare assosiasjon!

    Herlig!

    SvarSlett
  2. Oioi! I går tenkte jeg akkurat på hvordan lage en prinsessekjole som er den perfekte blanding av retro og prinsesse. Men, der kom du meg iforkjøpet. Kjolen er fantastisk!

    SvarSlett
  3. Yndig kjole. Hun er bare så kær i den, en lille prinsesse

    SvarSlett
  4. Nydelig kjole -ser ganske komplisert ut å sy, men hva gjør vel det når resultatet blir så bra!

    SvarSlett
  5. Men oj for en nydelig kjole!
    Ser at den må være tidkrevende å lage, men når resultatet ble så bra er det vel verdt det:)

    Fantastisk fin:)

    SvarSlett
  6. kjempefin kjolemodell!

    og gøy med bilder i action!:)

    ha en herlig mandag:)
    klem ellemell

    SvarSlett
  7. Hvor er den dog blevet fin og skønt at se stoffet "in action". Dejlige billeder :)

    Mange hilsner Charlotte

    SvarSlett
  8. vilken fantastisk klänning! Bruden får svårt att synas bredvid den!
    Det måste ligga mycket jobb bakom

    SvarSlett
  9. Åhhh så underbar...tänk att få snurra, snurra å åter snurra i en sån!!!! På bröllop dessutom...bruden får passa sig så att hon inte hamnar i skymundan;)

    SvarSlett
  10. Måste instämma med alla andra. jag älskar den kjole och allt på din blogg, vad mye fin har du lagt her, klem!

    SvarSlett
  11. Totalt underbar!!! Jag letar med ljus och lykta efter denna bok som verkar slut..... :-(

    SvarSlett
  12. For en søt kjole! Knallbra!
    Hilsen Synnøve fra Telemark

    SvarSlett
  13. Fantastisk klänning!!! Vilket jobb du har gjort.... tösen måste varit festens prinsessa (ja, efter bruden då kanske!)

    SvarSlett