søndag 18. juli 2010

Strikket sommertopp


Jeg har strikket en sommertopp i bomullsgarn til jenta mi. Denne modellen har jeg strikket i ull/alpakka flere ganger tidligere, og brukt den som en vest utenpå body'en på vinteren. Den fungerer jo fint som sommertopp også, og kan jo brukes som vest utenpå en genser utover høsten.
Strikket på pinne nr 3.

Inspirasjon til å sette i gang med denne, fikk jeg da jeg leste siste nr av BoligLiv (bildet under). På bildet er det den voksne som har en lignende strikket topp på seg... Jeg fant fort ut at jeg ville gå for en variant til den minste janta her i huset - sjansen er stor for at den tar seg bedre ut på henne, og den er raskere å strikke i str 3 år ;-)
Mønsteret til vesten er hentet fra boka "sødt & blødt" av Lene Holme Samsøe


Ønsker dere en fortsatt god søndag!

3 kommentarer:

  1. Kjempefin blogg. Nå skal jeg sette middagen på bordet, barna i badekartet og så skal jeg koooose meg med bloggen din.

    SvarSlett
  2. Oioioi, tenkte eg.. Har ho verkeleg strikka og blogga og slikt samme helga som ho har vore i bryllup? Snakk om effektiv... Haha! Eg skjønte jo snart at eg var litt seint ute... ;)

    Håpar du har hatt ei fin og god helg!
    Trur naturen har hatt stort utbytte av både gårsdagen og dagen i dag i Trondheim! :)

    SvarSlett
  3. vad söt den är, gillar de små hålen fram:-)

    SvarSlett