torsdag 18. november 2010

Skjørt i babycord




Vi har travle dager i heimen for tida, og da blir det lite tid igjen til sying...og blogging.
I går hadde jeg endelig litt tid ved symaskina og fikk gjort klart et skjørt som skal gis bort til ei klassevenninne som blir 6 år i helga. Alltid vanskelig å sy til noen man ikke kjenner så godt. Satset på et rosa skjørt med mye vidde. Min 3 åring vil ihvertfall GJERNE ha det - får bare såpe ei på 6 og liker det.
Uansett var det deilig å få sydd litt igjen! Skikkelig avkobling!

Jeg har tatt brukt et mønster hos Welinder, og bare gjort hver kappe litt kortere. Skjørtet er sydd i babycord jeg kjøpte på Stoff & Stil for lenge siden.




I helga setter jeg kursen mot Tromsø. Det kommer ikke til å bli sydd ett sting, men vi skal skravle masse! Mye å "ta igjen" når gamle studievenner som ser hverandre ALT for sjelden endelg møtes! Jeg gleder meg!

Håper dere får ei strålende helg!

5 kommentarer:

  1. Jättesöt kjol. Ha en härlig, syfri, helg;-)

    SvarSlett
  2. Takk for hyggelig bursdagshilsen!
    Så fint skjørt, er sikker på det falle ri smak;)

    God tur til Tromsø, da er du jo nærmere meg,- men allikevel litt for langt unna! 6 timer i bil eller 1/2 time i fly!

    SvarSlett
  3. Så fint skjørt!!Det var et helt herlig stoff synes jeg.Jeg er så glad i baby cord!!Flinke du.
    Håper Tromsøturen var en suksess:)
    Fin mandagskveld til deg!

    SvarSlett
  4. Det e såååå fint ALT du lage altså!
    Pittelitt misunnelig ;o)

    Synd at du ikkje var i Trondheim (for oss) men det blei vel ein flott tur te Tromsø tenke eg :o)

    Kan eg be om fargekoden te den røde benken din forresten? (elle kanskje eg har gjort det før?) Syns den e såå fin, og vurdere rødt på ein av skjenkene i stua ser du :o)

    SvarSlett
  5. Vilken söt och retrokul kjol du har gjort, nästan som jag vill själv ha den på mig. klem!

    SvarSlett