søndag 27. januar 2013

"Kors på halsen" genser



Hjemmestrikkede gensere har ikke stått øverst på ønskelista til åtteåringen her i huset på ei stund, så da han kom hjem og spurte om ikke jeg kunne strikke en "Karpe Diem genser" til ham, ble jeg umiddelbart litt ivrig :-) 
Ved hjelp av et nettsøk fant vi kjapt både bilder av genseren, og ei gratis oppskrift. Klart jeg ville strikke den kule genseren! 
Vi kjøpte inn garn samme dag, og så var det bare å satte i gang. Aldri før har et strikkeprosjekt her i huset fått så stor oppmerksomhet! Nærmest daglig måtte jeg avlegge rapport om hvor langt jeg var kommet, og svare for når den genseren kunne bli ferdig. 


Nå er den altså ferdig! Jeg pustet litt lettet ut da jeg festet siste tråden seint en kveld, fordi jeg hadde lovet at den skulle være klar til å brukes på skolen neste dag. Men det var jo litt kult også da, med all denne oppmerksomheten rundt denne kjedelige mammahobbyen :-)
Genseren falt i smak, og har vært i bruk daglig, selv om han synes den er litt vel varm.
Jeg synes den ble litt smal. Jeg strikket den i str 10 år til min lange og slanke åtteåring, men skulle nok gått for str 12 år. Genseren er strikket i "Freestyle" på pinne nr 4,5. 


Jeg synes dette var et artig prosjekt, og har jammen hørt en del på Karpe Diem også mens jeg har strikket

God søndag til deg :-)

8 kommentarer:

  1. Stilig og fargerik genser! Skjønner godt at sønnen ble fornøyd! :-)

    SvarSlett
  2. Så göy! Jeg gruer meg til mina barn skal si nei til hjemmelaget..

    SvarSlett
  3. Så herlig da - at de små vil ha hjemmestrikka. Den ble veldig tøff, min 9-åring hadde nok også kunne likt den :)

    SvarSlett
  4. Så fint, å kunne glede sitt barn med hobbyen sin Ü Herlig, at du måtte avlegge rapport!

    SvarSlett
  5. Kjempestilig! Og så gøy med en sånn bestilling :-D

    SvarSlett
  6. Ojda, den var jo helste litt skummel...
    Flott da :)

    SvarSlett

  7. Hei. Hvordan skal mønster C strikkes i str. 8 år. Hvor begynner jeg ogslutter på mønstret.
    Marit

    SvarSlett