onsdag 28. november 2012

Stjernebukse



Denne buksa til jenta mi har vært ferdig ei god stund, jeg har bare glemt å få tatt bilder av den. Jeg kjøpte både stoffet og mønsteret på Stof 2000 i København da jeg var der i vår. Buksa var avbildet i katalogen deres i akkurat dette stoffet, og jeg syntes det var så fint at jeg ville lage den i samme materiale. Det er et mykt dongeristoff med ganske mye stretch i. Det rynkede partiet på yttersida av beinet gir en fin og litt annerledes fasong. Jeg var imidlertid ikke klar over at buksa ikke har full lengde (burde kanskje sett det mens jeg holdt på), og det ble jeg litt skuffet over!
Jeg synes buksa ble fin, men kunne vel egentlig bare spart meg jobben med å sy bukser til frøkna mi, for hun går nesten aldri med bukse - det er skjørt og kjoler som teller!


Jeg har laget ei bukse i min kjente, velprøvde buksemodell også. Den er sydd i babycord fra Stoff & Stil. Nok en bursdagspresang!

3 kommentarer:

  1. Synd hun ikke vil bruke den fine buksa da, men det er skjørt og kjole som gjelder i en viss alder:)
    Onsdagshilsen fra Trine:)

    SvarSlett