onsdag 10. oktober 2012

Høstjakke

 

Lillebror har fått ny høstjakke, sydd av et herlig stoff jeg kom over på Fretex for ei stund siden. Jeg tror det har vært ei gardinkappe tidligere. Jeg sprettet opp alle sømmene for å få nok stoff til denne lille jakken. Fargene er litt falmet her og der, men jeg synes uansett det søte stoffet fortjente å komme til nytte.


Jakken har fått et lag vatt mellom stofflagene, og er foret med et stoff med grønne epler (tror jeg kjøpte det på Stof 2000). Gul ribb i ermene og gult skråband kommer fra Stoff og Stil. Og så ville jeg gjerne ha gule trykknapper, men det var ikke å oppdrive her i byen. Etsy ble redninga, men knappene er ikke akkurat kortreiste...de kom i en liten konvolutt fra Hong Kong ;-)


Stilig kjole jenta med banjoen har på seg :-)

7 kommentarer:

  1. Skikkelig HERLIG jakke!!
    Og ja, det stoffet fortjener å få et nytt liv :)

    SvarSlett
  2. For en skjønn og herlig jakke :)
    Er så fint å se at gammel stoff kan bli så fint!

    SvarSlett
  3. Akkurat sånn jeg liker - helt herlig jakke! Flott detalj med det fine eplestoffet som fòr også :)

    SvarSlett
  4. Så skjønn den var! Stoffet var veldig fint, det er så kjekt å bruke gamle stoff om igjen :)

    SvarSlett
  5. SÅ fin!! Vilket fint tyg du hittade också!!

    SvarSlett
  6. Så herlig! Så gøy å komme over slike fine stoffer.

    SvarSlett
  7. Hei! Her var det jammen lenge siden jeg har vært inne!! Så mye fint du syr! Denne jakka var jo bare rett og slett knallfin!!!! :)

    SvarSlett