fredag 13. januar 2012

Stjernekjole til meg


Før jul rakk jeg ikke å sy halvparten av alt det jeg hadde tenkt å lage, men jeg prioriterte å lage en kjole til meg selv. Utvalget av ammevennlige klær i klesskapet er svært dårlig, derfor ble en ammevennlig kjole prioritert en sen kveld like før jul. Jeg er glad for at jeg tok meg tid til å lage denne. Jeg er godt fornøyd med modellen, og har brukt den mye allerede!
Jeg har tatt utgangspunkt i "Sukkertøykjolen" i boka "Made by me". Stoffet kjøpte jeg på Stof 2000 i Ålborg i fjor sommer. Jeg synes de er så fint! Det er et tynt bomullsstoff med små stjerner på. Heldigvis har jeg fortsatt litt igjen av dette stoffet, for jeg har lyst til å lage en kjole til frøkna også i det samme stoffet.


5 kommentarer:

  1. Nydelig! Og så enkel den ser ut å lage. Jeg har fortsatt veldig vegring mot å sy voksenklær :(
    Godt nytt år! :)

    SvarSlett
  2. Utrolig fin kjole! Og fint stoff;) Elsker stjerner.

    lilleplutt.no

    SvarSlett
  3. Hei:-) Jeg har også sydd meg noen klinkekule kjoler. Jeg likte din kjole godt - fint stoff!

    SvarSlett
  4. Urtjusig!!! Vilken tur att du prioriterade att sy till dig själv...det måste man ibland:)

    SvarSlett
  5. Så fin! Jeg har visst helt gått glipp av at du har blogget! :-)
    Kjempefin kjole, og helt rett prioritering!
    Takk for en koselig treff i dag, bare synd (for meg) at lillegutt lå og sov hele tiden! :-) Barna var litt misunnelige etterpå for at jeg hadde truffet ham :-)

    SvarSlett