torsdag 9. september 2010

Kjole




Endelig har jeg fått tid til å sy litt igjen! Jeg har laget en kjole til meg selv.
Dette var ment som en testkjole... jeg har gått med planer om å sy et par kjoler til meg selv til vinteren i velour el lignende.
Da jeg ville sette i gang hadde jeg ikke fått handlet inn stoff til prosjektet. Dette stoffet hadde jeg liggende i hylla: det er fra de ferdig oppklippede stofene de har til 29 kr (eller 39? - ihvertfall ikke mye!) på Stoff & Stil.


Jeg tok utgangspunkt i mønster på en overdel i et "Alt om Håndarbeide", og tegnet sjørtet på frihånd. Jeg ble godt fornøyd med fasongen!
Detaljene er sydd i Libertystoff.
Jeg tror denne kjolen kan bli brukt en god del... så får jeg se om jeg får handla inn stoff og sydd et par til etterhvert...


4 kommentarer:

  1. Åhhh så fin!!! Det blir så himla snyggt när man kantar med ett blommigt tyg...en liten detalj som gör så mycket!!! Jag brukar oxå kasta mig över de där billiga avklippen de har vid utgången på Stoff & Stil:) Superfin blev den och jag ser fram emot flera klänningar från dig framöver;) Vill ju absolut se den på dig...tycker att du får ta en livebild helt enkelt!!!

    SvarSlett
  2. Så søt den er! Stilig stoff og så fint med det blomstrete stoffet til detaljer. Enog med Helena, vil gjerne se bilde av deg med kjolen på:)

    SvarSlett
  3. Nydelig! Gleder meg til å se den på:-)
    Rabben:-)

    SvarSlett
  4. Fant deg! ;-) Denne kjolen må jo være forgjenger til en viss annen kjole?
    Du har jo virkelig en fin blogg med massevis av herlige og inspirerende ting ting og flotte bilder! :-)

    SvarSlett