tirsdag 24. august 2010

Så e det på'an igjen...


Sommerferien er definitivt over! Ingen feriefølelse å spore...vi har krasjlandet i hverdagen igjen!
Foreløpig har det vært vanskelig å finne timer til bruk ved symaskina, men jeg håper jeg snart skal finne et par. Iveren etter å begynne å sy igjen er stor, og jeg har rukket en tur innom Stoff & Stil og fått kjøpt inn noen smakebiter av de nye stoffene...

I dag kan jeg vise fram en ullgenser som er "made in France"...denne ble strikket i løpet av ferien, og skal varme gutten min i høst/vinter. Den er strikket i Rauma finullgarn på pinner nr 2.5. Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra "Strikkeboka", men mønsteret viste seg dessverre å være helt feil i størrelsen, så det ble en del prøving og feiling for å få den passe stor. Kjedelig, men den ble da bra til slutt!




Nå gleder jeg meg til å kikke innom dere bloggere og se hva slags flotte ting dere har kreert siden sist!

4 kommentarer:

  1. Kjedelig å begynne på jobb igjen ja - den ferien går så alt for fort! Tenkte kanskje du kom innom i sommer - men vi hadde kanksje ferie samtidig vi:) Fin genser iallfall! Imponert over at man strikker ullgenser på ferie i Provence! :)

    SvarSlett
  2. Velkommen tilbake!!! Flott genser!!

    SvarSlett
  3. Velkommen tilbake! Ja rart hvordan hverdagen kommer så fort etter en ferie...

    Stilig genser, vel verdt strevet underveis:)

    SvarSlett
  4. Lukke til med kvardagen! ;) No må tida prioriterast, for å finne tid til det som er viktigst! :) Eg kjenner at eg har lyst til å bli flinkare til å skru av tv, for eksempel...

    Kjempefin ullgenser, og sikkert deilig å ha på! blir imponert av genserstrikking med prøving og feiling på pinne 2,5!! Eg er nok for utolmodig til slikt.. Trur nok veslejenta får kjøpegenser frå Nøstebarn i år også, for det er jammen ikkje noko dårleg erstatning. ;) Lillebror i magen er først i strikkekøa..hihi!

    Ha ein fin dag!
    Klem

    SvarSlett