torsdag 23. september 2010

Nyttesøm!


Det er vel ikke alle plagg jeg lager til ungene, som egentlig er helt nødvendige. Enda en kjole satt sammen av gamle sengesett er ikke helt nødvendig for at jenta mi skal ha noe å ha på seg... Men nå er det sånn at sønnen min faktisk har vokst ut av buksene sine, og nesten alle genserene. Nå må det fylles opp med praktiske hverdagsklær!
Først ut er et sett med myk bukse i velour og matchende genser - alle stoff fra Stoff & Stil.




Et lite tips til slutt: Jeg har hatt stor nytte av mønsterbøkene fra Meedom. Mange gode grunnmønstre som kan varieres på ulike måter. Sønnen min på 6 er imidlertid i ferd med å "vokse ut av" boka med de største mønstrene. Tilfeldigvis oppdaget jeg nylig at det er laget suppleringsark til boka "Børnetøj 4-7 år" med mønster helt opp til 11 år. Jeg har skaffet meg disse, så nå kan jeg fortsette å bruke disse mønstrene i ennå noen år :-)
Genseren i dette innlegget er str 9 år fra mitt ferske mønsterark.



4 kommentarer:

  1. Jøje meg så flink du er!Blir kjempefint jo!
    Og bra sy-tips, skal jammen sjekke ut de mønsterbøkene:)

    SvarSlett
  2. Så flott med blått!! Behagelige å praktiske klær er topp til små.

    SvarSlett
  3. Så snyggt set! Tycker pingvinerna är så söta!

    SvarSlett