fredag 18. oktober 2013

Tid for hekling og strikking

Høsten er høysesong for strikking og hekling hos meg... ihvertfall ønsker jeg at den skal være høysesong... Når det begynner å bli kaldt ute, og behovet for ullplagg melder seg, får jeg lyst til å strikke og hekle MASSE! Jeg kikker på oppskrifter og drømmer om alt det fine jeg gjerne vil lage. Jeg rekker som regel bare en brøkdel av alt jeg har planer om, men det er mye kos i bare det å kikke på oppskrifter og legge planer også... 

Og noe blir jo heldigvis realisert også. Første høstplagg fra heklenåla mi i år er en ny jakke til frøkna mi. Jeg heklet den samme jakken til henne for tre år siden, men i helt andre farger den gangen. Denne er heklet i "Sisu" på pinne nr 3. Oppskriften er hentet fra et hefte fra Sandnesgarn (nr 1001).

Neste strikkeprosjekt er allerede i gang, og denne gangen har jeg et bittelite plagg på pinnene, så jeg har tro på at det skal bli ferig om ikke alt for lenge:-)
God helg!

12 kommentarer:

  1. Lekker jakke i nydelige farger! Så flink du er! Jeg har d sånn med stoffer og planer/ønsker/drømmer... Heldigvis kan jeg jo ikke hekle eller strikke så der har jeg ingen urealiserte planer;-)
    Tusen takk for din koselige kommentar forleden! Kan skjønne jeg måtte innom JNY når jeg var så "nære"! Men jammen er d mange andre steder i Sverige jeg også gjerne skulle vært, og Finland og Tyskland...... Men så var det det med at en helst skal bruke litt av det man kjøper og lagrer au da!
    Heldige jenta di som både kan få hekla/strikka og sydd eget design!

    SvarSlett
  2. Å så nydelig den var - herlige farger åsså. Ha en fin søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) God søndag til deg også!

      Slett
  3. Så Jättefin den är!!! Önskar jag hinner gör en sån någon gång! :)
    Mvh/Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :-) Mønsteret er hentet fra hefte nr 1001 fra Sandnesgarn. Jeg vet ikke om det er å få kjøpt i Sverige...skulle det være vanskelig og du er intr kan jeg jo evt jhjelpe deg :-)

      Slett
  4. P.S Var hittar man mönster?????????
    Ingrid

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Så fin! Fine kanter og blått er fint! Satt i går og bare nøt å bla i Lene Holme Samsøs siste bok, Strikke til barn på p 3 1/2-4, masse lekre modeller, alle med strikkefasthet 22/10 og masse ovenfraognedmodeller. God søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :-) Jeg har og skaffet meg de to bøkene hennes (bpde babystrikk og barnestrikk), og er i gang med en av modellene derifra nå. Det er SÅ mye fint i de bøkene - jeg vil lage nesten alt!

      Slett
  7. Ikke ofte man ser såpass store plagg som er heklet. Kjempefin, og veldig fine farger!
    Angående instagram: Jeg synes det går strålende å ha to kontoer! Også er det så artig å ta del i den kreative verden på IG. Si ifra om du lager en åpen profil du også Ü

    SvarSlett
  8. Welcome to Ragdoll Kittens Cattery We are a small and loving cattery. Ragdoll kittens for sale We are pleased that you have chosen to visit our Ragdoll cats/Ragdoll kittens cattery, and hope you will notice right away from our website how beautiful and loved our Ragdoll cats and kittens are. These beauties are easily integrated into our loving family home, first as mothers carrying the litters, and then from the time the ragdoll kittens are born until they are adopted so we always have Ragdoll kittens for sale|Ragdoll kittens for adoption|Ragdoll kitten price|Ragdolls|Cost of Ragdoll kittens|.Ragdoll kittens for adoption
    Association (TICA), adopt Ragdoll cats near me
    and are never caged. adopt Ragdoll cats near me
    Welcome to Scottish Fold Cattery and thanks for your interest to our scottish cats and kittens For sale! My name is VERA S. Matt. Me and my husband Owns the small scottish We love our cats, they live in the Cattery with us.
    Where To Adopt A Scottish Fold Kitten Online
    .
    Scottish Fold Kittens for sale They are also very playful, but not overly boisterous, and score extra marks for being a very softly spoken breed with a wide variety of quiet sounds often not found in other breeds.
    Scottish Fold Cat|Scottish Fold kittens for adoption
    They tend to adopt very relaxed positions when resting, often sleeping on their backs, and sitting in a “Buddha” position with their legs stretched out and paws resting on their.
    Scottish Fold Cat|Scottish Fold kittens for adoption
    Welcome to Silver Blues Cattery,Hypoallergenic Kittens For Sale home of Russian Blue Kittens for Sale. As Registered and well recognized Russian Blue Kitten Breeders,Russian Blue Kittens Breeders we have been raising Russian Blue kittens since 2013. A family run cattery,Blue Kitten for sale we have extensive experience in breeding and grooming Russian Blue Kittens .Blue Kitten for sale We provide an opportunity to become an owner of our Russian Blue Kittens for sale. adopt Russian Blue Kittens near me We equally provide shipping services to ensure your kitten arrives your location with no hasslesOur Munchkin kittens are raised in our cattery alongside other farm animals and kids.Registered Munckin Kittens for sele
    \ We we are Registered.Munchkin Kittens for sale We also have folded ears Munchkin kittens available. We are a registered cattery
    I take pictures of the kittens between 2 to 3 days to update our website and this is when they appear on my available Standard short leg kittens page. Please fill the contact or adoption form to get more info.Munchkin KITTENS FOR ADOPTION near me
    Shipping is available with crate will incur a small fee for their health certificate.Munchkin KITTENS FOR ADOPTION near me