tirsdag 12. mars 2013

Varm genser


Lillebror vokser så fort! Plutselig er alle de varme genserene litt små, og da må det strikkes! 
Nå har han fått ny, varm genser i mykt og godt alpakkagarn.
Jeg har tatt utgangspunkt i et raglangensermønster i Nøstebarnboka, og gjort en del tilpasninger. Jeg har brukt "Sandnes alpakka/ull", som er 65% alpakka, og 35% ull, strikket på pinne nr 3,5. Jeg har ikke brukt dette garnet tidligere, men det var fint å strikke med, og nå håper jeg det holder seg godt i bruk også.


5 kommentarer:

  1. Den var skikkelig søt. Alpakka varmer godt på en liten kropp. Tror jammen jeg må strikke en sånn, jeg også til barnebarnet mitt.

    SvarSlett
  2. Kjempeskjønn! Fine fargar du har valgt! Eg har strikka mange gensere etter det mønsteret, men aldri i alpakka! Sikkert deilig å ha på:)

    SvarSlett
  3. Så fin genser. Var så fine brunfarger sammen.

    SvarSlett
  4. Den likte jeg godt! Fint med to brunfarger :)

    SvarSlett