mandag 3. desember 2012

Luer



Jeg strikker og hekler visst i "tema" for tida: for ei stund siden var det vester jeg konsentrerte meg om, og nå er det luer jeg har hatt på pinnene.
Først ut ei ny lue til meg selv. Det er vanskelig å få størrelse og fasong til å bli rett synes jeg, men denne er jeg faktisk godt førnøyd med. Den sitter godt på, men har samtidig god plass og er litt "baggy" på toppen. Mønsteret til den har jeg funnet hos Garnstudio. Jeg har strikket den i "Magpie",et garn fra "Rowan" som jeg har hatt i garnlageret mitt lenge.


Så har lillebror fått ny lue. Den måtte jeg lage to versjoner av for å få riktig størrelse. Den første ble dessverre litt for lita, men i andre forsøk ble den helt passe, og sitter godt rundt ørene. Mønsteret til denne kommer fra "Strikk til Nøstebarn". Jeg har strikket den med dobbel tråd tynt alpakkagarn, og heklet en rad fastmasker rundt hele lua.



Fjerde og siste lue ut er en heklet lue som jeg skal gi bort i gave til en flott gutt. Denne er heklet på pinne nr 5, i garnet "Nepal".

6 kommentarer:

  1. Fine luer, og sprek farge på den første der :-)Luene fra nøstebarnboka strikker eg også, dei er bare kjempegode og veldig fine!!

    SvarSlett
  2. Så fine.
    Heklet endel luer for en stund siden.
    Fikk lyst til å prøve igjenn.
    Kanskje det jeg skal gjøre på bussen til Oslo på Onsdag:)
    Takk for inspirasjon.
    Ha en strålende dag!

    SvarSlett
  3. Ser du er inne i en luestim for tida ja! Kjempefine luer Ü
    Buksa under her var knallfin. Mon tro om de fortsatt har det stoffet...

    SvarSlett
  4. Så flott den lua med knapper var - har ikke sett slik ei før :) Jeg pleier også å lage mye av en type ting...så går jeg over til noe annet :)

    SvarSlett
  5. Så flotte luer.
    Fikk lyst på en slik med knapper på til meg selv jeg.

    SvarSlett