tirsdag 16. oktober 2012

"Edgar Rose"



Denne kjolen sydde jeg til frøkna mi i sommer. Jeg fikk lyst til å sy den med det samme jeg så den i Ottobre, men kom ikke i gang... Jeg tror nok tanken på alle leggene som skulle sys bidro til manglende initiativ! Så fikk jeg se en ferdig variant av kjolen, som ei venninne hadde sydd til jenta si, og da ble jeg inspirert til å sette i gang.


Det er mye vidde i denne kjolen, og dermed er det jo en utmerket "snurrikjole". Jeg var derfor ganske sikker på at kjolen kom til å falle i smak hos mottakeren, og det gjorde den :-) 
Hun har brukt den i et bryllup, i sin egen 5-årsdag, og ved en del andre små og store festdager, og den har nå flekker både her og der som ikke går av i vask. Sånn er det bare når man er 5 år, og i tillegg en veldig ivrig blomsterplukker. Kjolen er sjarmerende med alle sine bruksspor også den synes jeg, og den kommer nok til å bli brukt på mange flere små og store fester!


Det var jo en god del jobb å sy alle leggene, men det gikk egentlig ganske fort, og bortsett fra alle leggene er den ikke vanskelig å sy. Kjolen er helforet, og har skjult glidelås bak. Jeg har brukt et dynetrekk til selve kjolen, og engelsk blonde fra Stoff & Stil til forstoff. Mønsteret er hentet fra Ottobre nr 3.12, og heter  altså 'Edgar Rose'. 

6 kommentarer:

  1. så nydelig den var=)
    Herlig stoff

    SvarSlett
  2. Aldeles nydelig! Og tenk at det har vært et dynetrekk!! Er så glad i redelige!!

    SvarSlett
  3. Altså Redesign!!!! Redelige og da, men den stavekontrollen, altså!!

    SvarSlett
  4. Søt kjole (jeg er heller ikke glad i å sy legg :)

    SvarSlett
  5. Jet har jo sett den live : ) Superöt!

    SvarSlett
  6. Den var nydelig! Og den ser vanskelig ut :-)

    SvarSlett