fredag 11. april 2014

Jeg strikker!

Det er lenge siden sist jeg har vært innom både egen og andres blogger. Sånn er det jo gjerne i perioder, og nå har jeg vært inne  i en lang periode uten noen produksjon ved symaskinene. Produksjonsstopp ved symaskinene handler gjerne ikke om manglende sylyst... I denne perioden har det handlet om flytting! Nå er den verste jobben unnagjort, symaskinene har fått seg en fin plass i nyhuset, og jeg venter bare på at inspirasjon og tid skal komme til meg ;-)

Strikking og hekling er det lettere å finne litt tid til selv i de mest hektiske perioder synes jeg, og det å sitte med et håndarbeid i fingrene er den beste form for avkobling for meg! Nå har jeg ambisjon om  å få tatt noen bilder av det som har vært på pinnene mine i denne perioden.
Først ut er en genser som lillebror har tatt i bruk. Mønsteret heter Frost, og jeg har funnet det på Ravelry. Jeg har strikket den i Nepal fra Garnstudio. Dette var en morsom og rask genser å strikke, og jeg ble godt fornøyd med resultatet. 
Den er mye brukt allerede :-)

Jeg hadde egentlig planer om å strikke en genser etter samme mønster til storesøster også, men nå er jo våren plutselig kommet, og da er det mer fristende med litt mer vårlige strikkeprosjekt. Den får rykke litt ned på strikkelista, så kanskje den blir realisert neste vinter.

7 kommentarer:

  1. Nydelig genser i supre farger. Ja, det er fint å koble av med noe strikketøy. ;-)

    SvarSlett
  2. Flott gensar!
    Har nettopp hatt ein pause frå bloggen, eg også:)
    God påske til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Så fin! Nydelig mønster og farger!

    SvarSlett
  4. For en utrolig fin genser!
    Og koselig med innlegg hos deg igjen:)

    SvarSlett
  5. Kjempefin genser - likte mønsteret veldig godt :)

    SvarSlett
  6. Herlig fargekombo! God påske!

    SvarSlett
  7. Very informative, keep posting such good articles, it really helps to know about things.