onsdag 18. januar 2012

Til lillebror



Enda ei strikkajakke til lillebror, som ble laget mens han lå i magen. Denne er strikket i Drops Merino Ekstra Fine, og oppskriften fant jeg her. Jeg har laget denne jakka en gang tidligere også som barselgave, og liker modellen veldig godt!


Før lillebror ble født laget jeg noen små sparkebukser til ham. Buksene var vedig gode i fasongen, og ble mye brukt. Nå har lillebror blitt for stor for disse buksene, og jeg har gjort et forsøk på å forstørre mønsteret. Første bukse ut ble sydd i det herlige nye stoffet Edgy Dots fra Gekko. Dette stoffet er SÅ fint, og kan jo brukes til både små og store. Jeg har tenkt at storebror skal få en genser som matcher denne buksa :-) Den nye, større varianten av buksa passer godt, så jeg kommer nok til å lage noen flere av denne.


Til slutt vil jeg bare vise fram et dynetrekk jeg har laget til lillebror. Ikke akkurat så avansert sømarbeid, men jeg synes stoffet er så herlig, så det fortjente et bilde ;-) Stoffet fant jeg på et loppemarked i vår, og skjønte med det samme at jeg måtte lage noen søte saker til babyen i magen av dette fine stoffet.

10 kommentarer:

  1. Så mange fine ting - skikkelig ultrasøtt det dynetrekket, og den jakka var virkelig flott :-) Heldig liten gutt :-)

    SvarSlett
  2. Aaa, babykos! Herlig strikkejakke, og utrolig søtt sengesett Ü

    SvarSlett
  3. Herlig jakke og bambi sengetøy :))

    SvarSlett
  4. Åhh den är ju alldeles ljuvlig!! Min svärmor stickade den i naturvitt till lilla A när hon var liten. Den användes flitigt. Tyvärr är den för liten nu... Påslakanet med Bambi på var ju ursött:)

    SvarSlett
  5. Så fin modell på kofta! Mycket annat fint också i din blogg! Kul att titta in!

    SvarSlett
  6. Så söt kofta!! önska jag kunde stick så bra.

    SvarSlett
  7. Du er sånn en superstrikker! Den var veldig fin! Edgy dotsbuksene var veldig fine, den modellen er jo veldig praktisk!
    Og bambidyna har jeg jo allerede kommentert til deg, den ser så god og myk ut, det er jo perfekt med vintagestoffer til sånt, og når det attpåtil er så fint! :-)

    SvarSlett
  8. Så søt en lyseblå jakke!!! Har sett på oppskriften flere ganger, den var veldig fin i blå! ...også liker jeg så godt å strikke i merino ekstra fine garnet:-)

    Bambi dyna var enestående - så skjønn!

    SvarSlett
  9. Hei :)
    Endelig. Har hatt skikkelig trøbbel med å få kommentert her (som du ser om du går in hos meg). Synes dette var så fint, hærlige jakken, men åååååååå det sengesettet!! Akkurat som jeg hadde da jeg var liten. Var så glad i Trampe. Katten min het Trampe Trampe liten... (joa litt langt for en katt)

    Hærlig :) God helg :)

    SvarSlett
  10. Så utrolig fin jakke go bukse.

    SvarSlett